Sportimpuls: de volgende ronde open in 2014

Na de eerste (2012) en tweede (2013) ronde krijgen lokale sport- en beweegaanbieders ook in 2014 weer de kans om een aanvraag in te dienen voor de Sportimpuls. Na afloop van de eerste twee Sportimpuls rondes hebben diverse betrokken partijen aan een evaluatie deelgenomen. De resultaten worden momenteel verwerkt in de nieuwe criteria voor de Sportimpuls en de nieuwe Menukaart met interventies. Daarnaast komen vanaf de volgende ronde extra middelen (ongeveer vijf miljoen euro) voor de Sportimpuls beschikbaar gericht op jongeren die opgroeien in wijken of buurten met veel lage inkomensgezinnen.

Medio februari 2014 zijn de verbeteringen verwerkt en is de informatie klaar voor de volgende ronde van de Sportimpuls. Vanaf dat moment kunnen lokale sport- en beweegaanbieders via de website van ZonMw tijdens een periode van twee maanden een aanvraag indienen. Na de reguliere beoordelingsprocedure kunnen de aanvragen die zijn goedgekeurd in november 2014 van start gaan.

Biedt u lokaal sport of bewegen aan en wilt u in de volgende ronde van de Sportimpuls een aanvraag indienen? Wacht dan niet tot het voorjaar van 2014 en ga alvast aan de slag! Ook in de derde ronde staan de belangrijke pijlers van de Sportimpuls centraal: te weten een vraaggerichte aanpak, lokale samenwerking en borging van het project.

  • Waar hebben de mensen in uw buurt behoefte aan?
  • Welke partijen weten meer van het bereiken van de inactieve doelgroepen in uw buurt?
  • Hoe zorgt u er met uw samenwerkingspartners voor dat het project na financiering uit de Sportimpuls wordt voortgezet?

Pijlers waar u nu alvast actie op kan ondernemen om tijdens de aanvraagperiode in het voorjaar van 2014 goed voorbereid te zijn. Kijk voor meer informatie over de sportimpuls op www.sportindebuurt.nl/sportimpuls.

Afzender: Sport en Bewegen in de Buurt

Bent u als club geinteresseerd in deelname aan de sportimpuls? Neem contact op met Manon Zwakenberg (
) voor meer informatie.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.